CHIPS CHIPS CHIPS


Uznávám, že to není zdravá verze, ale zase je bez palmového tuku, takže palec nahoru ;)!

Ingredience:
2 kg brambor "A"
2-3 lžíce soli
slunečnicový olej

Brambory umyjte. Na mandolíně nastrouhejte na tenké plátky. Vložte do mísy s vodou, přidejte sůl, promíchejte a nechte dvě hodiny koupat. Poté sceďte a několikrát propláchněte pod tekoucí vodou do té doby, než bude téct jen čirá voda.
Smažte ve vyšších hrncích, občas promíchejte, brambory se díky ztrátě škrobu krásně oddělí na lupínky. Dejte okapat na papírovou utěrku a dosolte či okořeňte podle chuti.
Při každém vložení brambor do rozpáleného oleje to bude dost prskat, tak bacha!!!

6 komentářů:

  1. Máte je krásné. Já někdy dělám chipsy z řepy, celeru, ale i brambor tak, že je jen omastím olivovým olejem a dám péct na plechu. Ale dělá se to dost špatně, všechny lupínky musí být stejně tlusté a musí se to dělat jen z jednoho druhu, protože některé jsou rychleji. A já mám nejraději právě tento mix třech druhů a kdybych to měla dělat všechno zvlášť, tak se zblázním :)

    Simple living: Chia snídaně ve skle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My děláme taky tyhle zdravý, ale občas je proložím klasikou :)

      Vymazat
  2. Mě snad ještě více, tedy určitě, chutnají upečené v troubě. Pro mě luxusní pochoutka a to to jsou jen brambory :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen brambory viď a jaká je to pochoutka...a o tom žádná, že z trouby jsou taky výborný :).

      Vymazat
  3. Téda mňam, jako ráda bych si to ochutnala, vždy jsem si chtěla udělat domácí chips, ale nikdy jsem se k tomu nedostala :) Konečně mám i recept :)

    OdpovědětVymazat