HVĚZDIČKY S LÍSKOVÝMI OŘECHY

Dříve jsem pekla nesčetně druhů, ale postupem času to omezuji jen na ty druhy cukroví, které opravdu mizí jako první. Nemám ráda velké kusy cukroví a mám i problém s ořechy a různými koláčky, protože už jsou tam prostě dvě sušenky. A i když formičky na ořechy jsem sehnala mnohem, mnohem menší než je klasická formička, je to prostě už kus cukroví, který vydá za dva. Proto peču raději to "suché" :). 




Ingredience:
280 g hladké mouky
230 g másla
150 g lískových ořechů
40 g cukru moučka
2 žloutky
Rozehřejte troubu a pečte ořechy asi 5 minut. Ještě horké je vysypte na utěrku a promněte prsty, ořechy se sloupnou. Nechte vychladnout. Hrst ořechů nožem nasekejte a ostatní pomelte. Ze všech ingrediencí udělejte těsto a dejte minimálně přes noc do lednice. 

Těsto rozválejte a tvořítkem vypichujte tvary, jaké se Vám líbí. Jen upozorňuji, že tentokrát jsem to s hvězdičkou přehnala, chce to nějaké tvořítko bez hran, po upečení mi odpadávaly, jak byly křehké. Takže zvolte raději nějaké kolečko a nebo srdíčko. Pečte v předehřáté troubé na 180°C zhruba 10 minut. Po vychladnutí pocukrujte vanilkovým cukrem (moučkový cukr s namletým vanilkovým luskem).

7 komentářů:

  1. Jee ty vypadají nádherně :-) A máš to moc krásně nafocené

    OdpovědětVymazat
  2. Hvězdičky vypadaly moc lákavě, tak jsem neváhala a zadělala. Bohužel se mi těsto z ingrediencí (ořechů, mouky, cukru a dvou žloutků) nepodařilo spojit, ať jsem propracovávala jak jsem chtěla. Pořád se drolí. Jak vypadalo těsto u Vás v průběhu přípravy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Moc a moc se Omlouvám, vypadla mi v ingrediencích nejdůležitější surovina - máslo! 230g! To se vůbec nedivím, že Vám to nešlo spojit, měla jste mi hned napsat na fb, tam reaguji rychleji, jdu to hned napravit! Opravdu je mi to moc líto, tohle se mi ještě nestalo! Jestli jste to nevyhodila, tak přidejte máslo a bude to naprosto v pořádku! Moc, opravdu moc mě to mrzí!

      Vymazat
    3. Mě to na začátku přišlo divné, tak jsem postupně přidala 2 vejce a cca 100g másla a fungovalo to :) jen asi nejsou tak křehké, jak by měly být, ale jsou dobré a nejsou přeslazené jako většina cukroví. Nevadí, příští rok je udělám znovu. Děkuji za recepty, chodím k Vám pro inspiraci často :)

      Vymazat
    4. Ještě jednou se omlouvám, nejenom Vám, ale i Vám všem, které jsem takhle pěkně vypekla...věřte mi, že bych se nejraději v ...... viděla. No, stalo se, teď už to budu kontrolovat, to mi věřte! To bude i výstupní kontrola :).
      A já díky moc Vám, doufám, že budete stále chodit!
      Krásné Svátky, Petra

      Vymazat